2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu

Gönderilme zamanı: Cmt Oca 21, 2017 10:06 pm
gönderen Ataner Tokat
Kadir hocam, söylediklerinize prensipte katılıyorum ancak girecekleri sınav tek olduğu için ayni müfredatı görmek zorundalar. Bildiğiniz gibi 9 ve 10 dersleri bütün okullarda aynı zaten aralarında geçişte var. Meslekten Anadoluya geçebiliyorlar. 11 den itibaren alan dersleri var ve örneğin coğrafya seçilmiyor. Bu sınıftan sonra alana yoğunlaşıyorlar. Bu manada adaletli bir sistem... Söylediğiniz olsa belki iyi olur ama okul türleri için bunu yapmak zor fakat biz öğretmenler bunu uygulamada yapıyoruz. Zaten siz ne anlatırsanız anlatın karşınızdakinin ne kadar aldığı önemli. Kısacası herkese aynı fırsat veriliyor ancak isteyenler ve kapasitesi buna uygun olanlar sıyrılıyor.

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu

Gönderilme zamanı: Pzr Oca 22, 2017 12:07 am
gönderen cumhurabay
10 sınıfta su toprak bitki konusunda topraklar, zonal(yerli) ve azonal (taşınmış) topraklar olarak verilmesi daha akılda kalıcıdır. intrazonal diye bir başlık altında verilen halomorfik, hidromorfik ve kalsimorfik topraklara gerek yoktur. gereksiz detayler öğrenme güçlüğüne yol açacağından kaldırılması yerinde olacaktır.

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu

Gönderilme zamanı: Pzr Oca 22, 2017 12:48 am
gönderen cumhurabay
Coğrafyanın öğrenme alanları neden ünite başlığı olarak verildi. öğrenme alanlarından üniversite sınavında bile soru geldi. bence 5 ten 4 edüşürüldü. öğrenme alanlarının ünite başlığı olarak verilmesi doğru mu?

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Gönderilme zamanı: Çrş Oca 25, 2017 1:00 am
gönderen cumhurabay
9. sınıf iklim bilgisi (sıcaklık, basınç,rüzgar, nem, yağış)1 kazanımken, 10. sınıf dünyada ve türkiyede su toprak bitki 9 kazanım kesinlikle iklimdeki kazanım sayısı en az 3 olmalıdır.
hatta keşke her ders bir kazanım üzerine kurulsa program çok daha güzel olurdu.

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Gönderilme zamanı: Cmt Oca 28, 2017 12:58 pm
gönderen msever
En önemli husus alttaki fotoğrafta altı kırmızı ile çizilen ifade;


Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Gönderilme zamanı: Pzt Oca 30, 2017 7:55 am
gönderen Ataner Tokat
Mustafa Bey, tam anlayamadım açıklar mısınız?

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Gönderilme zamanı: Pzt Oca 30, 2017 10:47 pm
gönderen msever
Programın uygulanmasında esas rol ders öğretmeninde.Kendi okuluna, kendi öğrencilerine ,yaşadığı bölgeye yönelik etkinlikler,ders materyalleri,çalışma kağıtları,vs üretmeli.Hatta ölçme değerlendirme anlamında da sınavların tamamı öğretmen tarafından eğitim sürecini değerlendirecek şekilde hazırlanmalı.
Ne müfredatı hocam kitaptan düz gidiyoruz işte mantığından acilen kurtulmalı özetle.
Tabi bunu gerçekleştirebilmek için de ilk yapılması gereken öğretmenleri evrak yükünden kurtarmak.Aksine her geçen yıl evrak yükü artıyor.
Forumların aktif olduğu dönemleri düşünün hocam. Her gün onlarla paylaşım yapılıyordu.Şimdi başımızı kaşıyacak vaktimiz yok.

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Gönderilme zamanı: Pzt Oca 30, 2017 11:14 pm
gönderen Ataner Tokat
Yapılandırmacı eğitime ne demek lazım Hocam. Yani öğretmen kenarda rehber olacak, öğrenci aktif olacak. Sizin yazdığınızdan hareketle biz malzeme hazırlayacağız... Sizce bizim öğrencilerin seviyesi ve imkanları, eğitimin gerçekleri buna uygun mu bilmiyorum...

Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)

Gönderilme zamanı: Pzt Oca 30, 2017 11:26 pm
gönderen msever
Ne lisans eğitimimiz,ne okullarımız,ne sınıflarımız,ne öğrencilerimiz ne de biz hazırız hocam.Bugün Finlandiya'nın yarın Singapur'un eğitim sistemini devşirmeye çalışırız.Olmuyor.İsmi yapılandırmacılık oluyor sadece.