Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)
-
- Mesajlar: 27
- Kayıt: Pzr Eyl 08, 2013 7:17 pm
- Ettiği Teşekkür: 17
- Aldığı Teşekkür: 45
Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu
Kadir hocam, söylediklerinize prensipte katılıyorum ancak girecekleri sınav tek olduğu için ayni müfredatı görmek zorundalar. Bildiğiniz gibi 9 ve 10 dersleri bütün okullarda aynı zaten aralarında geçişte var. Meslekten Anadoluya geçebiliyorlar. 11 den itibaren alan dersleri var ve örneğin coğrafya seçilmiyor. Bu sınıftan sonra alana yoğunlaşıyorlar. Bu manada adaletli bir sistem... Söylediğiniz olsa belki iyi olur ama okul türleri için bunu yapmak zor fakat biz öğretmenler bunu uygulamada yapıyoruz. Zaten siz ne anlatırsanız anlatın karşınızdakinin ne kadar aldığı önemli. Kısacası herkese aynı fırsat veriliyor ancak isteyenler ve kapasitesi buna uygun olanlar sıyrılıyor.
-
- Mesajlar: 7
- Kayıt: Çrş Nis 13, 2016 7:57 pm
- Ettiği Teşekkür: 1
- Aldığı Teşekkür: 7
Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu
10 sınıfta su toprak bitki konusunda topraklar, zonal(yerli) ve azonal (taşınmış) topraklar olarak verilmesi daha akılda kalıcıdır. intrazonal diye bir başlık altında verilen halomorfik, hidromorfik ve kalsimorfik topraklara gerek yoktur. gereksiz detayler öğrenme güçlüğüne yol açacağından kaldırılması yerinde olacaktır.
-
- Mesajlar: 7
- Kayıt: Çrş Nis 13, 2016 7:57 pm
- Ettiği Teşekkür: 1
- Aldığı Teşekkür: 7
Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu
Coğrafyanın öğrenme alanları neden ünite başlığı olarak verildi. öğrenme alanlarından üniversite sınavında bile soru geldi. bence 5 ten 4 edüşürüldü. öğrenme alanlarının ünite başlığı olarak verilmesi doğru mu?
-
- Mesajlar: 7
- Kayıt: Çrş Nis 13, 2016 7:57 pm
- Ettiği Teşekkür: 1
- Aldığı Teşekkür: 7
Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)
9. sınıf iklim bilgisi (sıcaklık, basınç,rüzgar, nem, yağış)1 kazanımken, 10. sınıf dünyada ve türkiyede su toprak bitki 9 kazanım kesinlikle iklimdeki kazanım sayısı en az 3 olmalıdır.
hatta keşke her ders bir kazanım üzerine kurulsa program çok daha güzel olurdu.
hatta keşke her ders bir kazanım üzerine kurulsa program çok daha güzel olurdu.
-
- Mesajlar: 27
- Kayıt: Pzr Eyl 08, 2013 7:17 pm
- Ettiği Teşekkür: 17
- Aldığı Teşekkür: 45
Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)
Mustafa Bey, tam anlayamadım açıklar mısınız?
Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)
Programın uygulanmasında esas rol ders öğretmeninde.Kendi okuluna, kendi öğrencilerine ,yaşadığı bölgeye yönelik etkinlikler,ders materyalleri,çalışma kağıtları,vs üretmeli.Hatta ölçme değerlendirme anlamında da sınavların tamamı öğretmen tarafından eğitim sürecini değerlendirecek şekilde hazırlanmalı.
Ne müfredatı hocam kitaptan düz gidiyoruz işte mantığından acilen kurtulmalı özetle.
Tabi bunu gerçekleştirebilmek için de ilk yapılması gereken öğretmenleri evrak yükünden kurtarmak.Aksine her geçen yıl evrak yükü artıyor.
Forumların aktif olduğu dönemleri düşünün hocam. Her gün onlarla paylaşım yapılıyordu.Şimdi başımızı kaşıyacak vaktimiz yok.
Ne müfredatı hocam kitaptan düz gidiyoruz işte mantığından acilen kurtulmalı özetle.
Tabi bunu gerçekleştirebilmek için de ilk yapılması gereken öğretmenleri evrak yükünden kurtarmak.Aksine her geçen yıl evrak yükü artıyor.
Forumların aktif olduğu dönemleri düşünün hocam. Her gün onlarla paylaşım yapılıyordu.Şimdi başımızı kaşıyacak vaktimiz yok.
-
- Mesajlar: 27
- Kayıt: Pzr Eyl 08, 2013 7:17 pm
- Ettiği Teşekkür: 17
- Aldığı Teşekkür: 45
Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)
Yapılandırmacı eğitime ne demek lazım Hocam. Yani öğretmen kenarda rehber olacak, öğrenci aktif olacak. Sizin yazdığınızdan hareketle biz malzeme hazırlayacağız... Sizce bizim öğrencilerin seviyesi ve imkanları, eğitimin gerçekleri buna uygun mu bilmiyorum...
Re: Yeni Coğrafya Öğretim Programı Değerlendirme Raporu (13.01.2017)
Ne lisans eğitimimiz,ne okullarımız,ne sınıflarımız,ne öğrencilerimiz ne de biz hazırız hocam.Bugün Finlandiya'nın yarın Singapur'un eğitim sistemini devşirmeye çalışırız.Olmuyor.İsmi yapılandırmacılık oluyor sadece.